niedziela, 1 sierpnia 2010

Nie próbuj! Rób albo nie rób. Prób nie ma.

Tym cytatem klasyka rozpoczynam działanie mojego bloga. Zakładam go, gdyż chcę wziąć udział w konkursie "Daj się poznać", ogłoszonym na blogu Macieja Aniserowicza.
Główną motywacją dla mnie jest możliwość spróbowania Programowania przez eksplorację. Od momentu skończenia sesji chciałem rozruszać się programistycznie po dość monotonnym matlabowym semestrze na uczelni, ale oczywiście jak to zwykle bywa, brakowało chęci i motywacji. Ten konkurs to idealna okazja, żeby coś wreszcie w tym temacie zmienić.

O co chodzi?
Założyłem sobie, aby w projekcie wykorzystać jak najwięcej z poniższej puli:
  • Visual Studio 2010 i C# 4.0
  • WPF i Expression Blend 4
  • ORM (zdecydowałem się na NHibernate)
  • testy jednostkowe i TDD (wykorzystam nUnit)
Są to dla mnie nowości, dlatego na początku prac na pewno sporo czasu poświęcę na ich poznanie.
Dodatkowo regulamin konkursu wymaga założenia publicznie dostępnego repozytorium kodu. Zdecydowałem się na korzystanie z Mercuriala (wcześniej korzystałem tylko z SVNa, a git wydał mi się troszkę za skomplikowany na początek przygody z DVCS). Jako hosting kodu wybrałem BitBucket.

Dobra. Ale o chodzi?
Program, który będę chciał napisać nie będzie ani oryginalny, ani też innowacyjny; nie posiadam umiejętności stwarzania przełomowych idei. Wydaje mi się jednak, że w tym projekcie uda mi się zawrzeć wszystkie zaplanowane założenia.
Więc co to będzie?
Być może kiedyś będzie to program podobny do Picasy, czyli program do katalogowania, opisywania, przeglądania i edytowania zdjęć; być może kiedyś będzie rozszerzony o elementy społecznościowe. Dokładniejszy opis tego co chciałbym zaimplementować pojawi się w którymś z najbliższych postów.
Spodziewam się, że interfejs programu będzie odpychający, a obrzydliwy kod będzie się śnił prawdziwym programistom po nocach, dlatego też znalazłem dla niego wdzięczną nazwę: Chupacabra. Jak już napiszę jakiś kod to będzie on dostępny pod adresem http://bitbucket.org/cieplok/chupacabra, co jakiś czas planuję umieszczanie także skompilowanych wersji.

Mam nadzieję, że uda mi się pociągnąć ten projekt co najmniej przez te 10 wymaganych tygodni.
Zapraszam do czytania i komentowania. Ponieważ jest to mój pierwszy blog to wszelkie uwagi są bardzo mile widziane.

2 komentarze:

  1. Hej, życzę powodzenia w konkursie, mam natomiast uwagę - wygląda na to, że w twoim RSS feedzie, publikowane są tylko fragmenty postów. Nie jest to zbyt wygodne jeżeli używa się jakiegoś agregatora (np Google Reader) do ich czytania. Sprawdź proszę, czy w opcjach Bloggera nie masz przypadkiem opcji, która zmieniłaby to zachowanie na publikowanie całych postów.
    Pozdrawiam,
    Michał

    OdpowiedzUsuń
  2. Faktycznie było ustawione na krótkie posty. Już poprawiłem. Dziękuję za zwrócenie uwagi.

    OdpowiedzUsuń