wtorek, 3 sierpnia 2010

Narzędzia

    Oto lista narzędzi, z których mam zamiar korzystać podczas pracy nad projektem wraz z krótkim uzasadnieniem wyboru (być może zostanie zmodyfikowana w trakcie postępowania prac):


  • Visual Studio 2010 - wybór chyba oczywisty jeśli chcę w wygodny sposób korzystać z możliwości nowego C# oraz WPFa
  • Expression Blend 4 - słyszałem o Blendzie dużo pochlebnych opinii; co prawda moje umiejętności jako grafika są zerowe, więc nie wykorzystam jego możliwości, ale może ułatwi mi tworzenie interfejsu
  • CodeRush Express - plugin do Visual Studio zwiększający produktywność programisty, w wersji darmowej i mocno okrojonej, jednak dający całkiem przyzwoite możliwości, przynajmniej dla mnie
  • nUnit - środowisko do testów jednostkowych, chyba najwięcej o nim słyszałem, a nie było mi dane nigdy wcześniej z niego skorzystać
  • SQLite - relacyjna baza danych danych przechowywana w pliku lokalnym; pracowałem już z SQL Server Compact dlatego przyszedł czas na coś nowego; do tego na pewno przyda się program do edycji i podglądu baz, ale jeszcze nie zdecydowałem się na żaden konkretny
  • NHibernate - nie mam żadnych doświadczeń w kwestii ORM, dlatego tę bibliotekę wybieram trochę intuicyjnie; mam nadzieję, że ta część projektu da mi największą ilość nowej wiedzy
  • AForge - biblioteka do operacji wszelkich operacji związanych z przetwarzaniem obrazu, sztuczną inteligencją, sieciami neuronowymi i innymi ciekawymi tematami; trochę się z nią już bawiłem i przypadła mi do gustu
  • TortoiseHG oraz VisualHG- odpowiednik TortoiseSVN dla Mercuriala wraz wtyczką do Visual Studio; wcześniej pracowałem wykorzystując SVNa w NetBeansie i jestem tym mocno rozczarowany, mam nadzieję, że ta para się lepiej spisze; hosting kodu na BitBucket
  • WPF NotifyIcon - biblioteka obudowująca klasę NotifyIcon dając możliwości tworzenia bardzo zgrabnych funkcji dla ikonki w trayu; to na wypadek gdybym chciał wyposażyć Chupacabre w taką funkcjonalność
To z grubsza tyle. Jeśli zajdzie jakaś potrzeba w trakcie prac to lista zostanie uzupełniona.
    Teraz przychodzi czas na odpoczynek. Po powrocie z gór, czyli od poniedziałku (9 sierpnia) zabieram się za kodowanie. Do tego czasu działalność bloga zawieszona :D

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz